söndag 1 juli 2012

Harald Sandbergs dagbok - 1 juli 1946

Fortfarande blåsigt och kallt, fast himlen något klarare.

Längre fram på dan, omkring kl. 12.00 gick jag ut på Alvaret och målade. Hade köpt en termos som jag hade kaffe i. Var ute till 5 em. Tror att jag lyckats ganska skapligt.
Sjögren och Dr. Erdtman med fru var upp och tittade på den. Tyckte att den var bra, tror jag. Sen var vi och tittade på Sjögrens saker. Han hade 6 st. saker som inte var dåliga. Kanske i mina ögon en aning grälla, men det blir ju annat med ramar. De var mycket skickligt målade. Kanske en aning för!?

***

Samtalet kostade 2,10.  Ringde Connie och pratade om en del saker. Sen tvättade jag upp ett par strumpor.



Bror Hjorth med son har kommit till Panget i dag.
Har köpt en bok genom Sjögren för 10 kr till Nordings födelsedag.

Gick och lade mig kl. 9.30 em. Hoppas vädret står sig nu.

Inga kommentarer: