Visar inlägg med etikett Gustaf Olivercrona. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gustaf Olivercrona. Visa alla inlägg

torsdag 11 oktober 2012

Harald Sandbergs dagbok - 11(?) oktober 1946

Togs jag in på S:t Eriks sjukhus igen för nya undersökningar, har gått igenom en massa undersökningar igen för att komma till klarhet om operation blir nödvändigt, låg inne 7 dagar.

Skall återkomma om 3 månader igen för kontrollundersökning.

Ett positivt resultat hade det dock med sig, att klaffelet förbättrats ganska betydligt. Men för övrigt är det nog med säkerhet Angina Pectoris (kärlkramp) jag har och det opereras nuförtiden av professor Olivecrona.

Kanske att jag klarar mig utan operation om jag sätter till alla klutar och försöker även psykiskt påverka mej själv mot bättringen. Det kanske finns en liten chans nu när jag vet att själva hjärtat är förbättrat.

Nu är jag rätt pigg igen, fast jag känner ju av det onda då och då i alla fall. Särskilt svårt är det vid disigt och grått väder, jag blir så oerhört deprimerad av gråväder.

Har börjat måla igen.

Härligt.

***
Fotnot. Anteckningen är daterad "Fredagen den" men inget datum är angivet. Jag gissar att det var i mitten av oktober, men det är en gissning.